Skamsen och en dålig människa

Nu skäms jag riktigt ordentligt. Det var tydligen inte alls bra att ge katter hundmat. Inte på några villkor. Och jag känner hur mitt pyttelilla djurhjärta bara blöder av skam just nu. Tydligen behöver katter ett ämne som kallas taurin och det finns visst inte i hundmat. Dessutom innehåller också hundmat inte den mängd A-vitamin som ett katt behöver utan istället för mycket fett och vegetabilier. All denna nya kunskap har jag nu skaffat mig genom att googla "ge katt hundmat".

Men det är faktiskt inte jag som är den riktiga boven i dramat, jag är bara medbrottsling. Alla djur som finns i vårt hem är inte mina utan "någon annans" och denna "någon annan" har ansvaret för dem. Men hur lite jag egentligen vill ha både katt och hund så är det ändå väldigt mycket jag och inte "någon annan" som går ut och går, släpper ut, släpper in och stället fram mat och vatten.

Men älskade, kära, lilla Donna. Imorgon skall jag se till att det ligger kattmat i din skål och kanske skall jag till och med inhandla en färsk lax från självasta fiskbilen om mitt dåliga samvete inte dövats tills dess. Och ikväll skall du få panerad torskfilé från frysen som jag personligen skall steka upp och servera på silverfat (finns det förresten ens någon som har silverfat hemma?) Jag lägger mig på knä och kysser dina tassar. I natt sover du i min säng.

Vilken himla jättetur ändå att katter har nio liv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter kanon! Kram Carita

2010-12-15 @ 16:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0