Är det en lady man skall bli alltså?

Jag tittar faktiskt nästan aldrig på TV. Nästan aldrig. Jag hinner faktiskt inte med det. Eller kanske snarare så väljer jag att lägga min tid på annat istället. Det är ett val alltså.

 

Men igår var det dags. Jag hade bestämt mig för att riktigt koppla av och befria min överarbetade hjärna från alla komplicerade tankar, och kanske var det just därför jag tillslut hamnade framför Ladies på Ösermalm och inte Rapport med A-ekonomi eller något annat viktigt. Ladies på Östermalm. Bara namnet säger väl det mesta. Tre damer – förlåt, ladies – med lite för mycket pengar och lite för stora garderober och vindsvåningar som lever sina liv i högklackat på fina Östermalm. Lite som Svenska Hollywoodfruar fast utan Hollywood. Man fick följa dessa ladies när de åt en lyxig lunch, skålade med sina väninnor i champage, gick en golfrunda och köpte en ny väska för en hel månadslön utan att blinka. Fast de gjorde vardagliga saker också förstås. Den yngsta av dem var faktiskt mammaledig med den lilla skillnaden att hon hade en barnflicka som tog hand om hennes barn större delen av tiden så att hon själv kunde ta på sig sin lilla korta klänning och gå ner och shoppa några livsnödvändiga pumps att ställa till sin jättesamling i sin jättegarderob.

 

Jag tror inte att alla människor egentligen behärskar att leva att liv i obegränsat överflöd, men jag vill faktiskt också bo supercentralt i en jätteljus takvåning och bara kunna ta min lilla Gucci-väska och ropa "darling, sätter du champagnen på kylning är du snäll medan jag bara sticker ner till Sturebadet på min dagliga spamassage med aromatiska oljor?" medan min onödigt snygga man står i vårt enorma kök och gör egen sushi.

Eller vill jag det? Jag har i alla fall aldrig känt mig så oglamorös som när jag efter en timmas sträcktittande stängde av TV:n och kröp ner mellan mina Hemtex-lakan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0