Ett riktigt original

Det finns så många märkliga och annorlunda människor. Det var vad jag kunde konstatera när jag vaknade idag. Under gårdagen träffade jag en kvinna som till utseendet liknande Klara Zimmergren från Mia & Klara och som hade en personlighet och ett temperament om kunde likställas med Petre Medes. Hon var helt otrolig. Till en början trodde jag att hon var stupfull trots att klockan inte var mer än tre på eftermiddagen men allt eftersom tiden gick började jag förstå att det faktiskt var sån hon var – även utan sprit. Hon kan ha varit runt 40+ och helt galen, crazy, vild – jag finner inte ord. Hon pratade i ett hela tiden. Om allt. Om inget. Hon dansade runt lite med sin champagneglas, drog några sexskämt här och där, skänkte enorma lovord till "den otroligt spänstiga och fräscha dillen" som dekorerade räkhalvorna, berättade med något sängkammaraktigt i rösten om hur otroligt snygg hennes personliga tränare samt hur mycket hon tyckte om GI-metoden. ("Bara protein och massa fett, visst ser jag lite ut som en brieost?") Tänk er lite Kåta Gun från Kvarteret Skatan men med lite mer energi och klass. Efter några timmar var man nästan helut slut. Att ta in alla intryck från denna kvinna var nästan mer utmattande än att diska som jag egentligen var där för att göra. Och då var det ändå väldigt mycket disk.

Men hur enerverande hon än var så är sådana typer av människor alltid så inspirerande. Jag tror inte att mitt tålamod hade klarat av att dela bostad henne, kanske inte ens en taxi (vem vet hur mycket köer det kan vara i det här väglaget) men hur som helst så är det väldigt roligt att se att människor kan vara så olika. Alltid ger möten med sådana original upphov till något; en tänkeställare, en idé till en romankaraktär eller kanske bara något så simplet som ett blogginlägg. Så länge man inte är terrorist eller mördare är väl det mesta okej antar jag. Länge leve olikheterna!
Glad fjärde advent!

 

 


Kommentarer
Postat av: Linus

verkar vara ett riktigt skönt original du hittat där... kul när människor inte är som alla andra. kram på dig, lilla författarinna :)

2010-12-19 @ 22:10:06
Postat av: Johanna

Vi gillar olika !:)

2010-12-21 @ 18:48:18
URL: http://johannaei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0