En riktig vinter

Minus 15 grader visade termometern idag – helt otroligt. Men eftersom det var så fantastiskt soligt ute var jag tvungen att gå en promenad vid havet och det var skönt trots att mina ögonfransar hade frusit till is när jag kom hem igen. Och min näsa, den var så röd att man nästan kunde missta mig för den där Rudolf med röda mulen.

 

Men även om det är ganska jobbigt med den här otroliga kylan så vill jag ändå helst inte klaga. Är det vinter så är det, och hellre vaknar jag till strålande sol och bländande snö än till hällregn och jämngråa skyar. Det är ju trots allt såhär det skall vara; snö och kallt på vintern och sol och varmt på sommaren. Och de senaste två åren kan man väl ändå säga att det mer eller mindre har varit så. Att det i sig sedan förmodligen beror på en kombination av överkonsumtion och för stora koldioxidutsläpp är väl kanske inte lika kul, men det får jag grubbla mer över en annan gång.


Kommentarer
Postat av: elina

fin blogg & godjul! :D

2010-12-26 @ 16:08:11
URL: http://fotografenimig.blogg.se/
Postat av: J U L I A O F S W E D E N ♥

Fin blogg !

Allt bra idag ? ;)

2010-12-26 @ 18:06:43
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0