Ganska olika är vi trots allt

Nu har jag bestämt mig för att lägga det jätteviktiga och jättenationella svenskatalet om mäns och kvinnors olika sätt att tala bakom mig och helt enkelt förtränga att det gick så mycket sämre än vad jag hade förväntat mig. Jag skall inte tänka mer på det. Just nu. Idag. Kanske i morgon om jag har otur.

 

De senaste två veckorna har jag hur som helst varit så uppe i analyserandet av manligt och kvinnligt språk att jag har börjat tänka lite väl mycket på hur folk runt omkring mig egentligen pratar. Jag har börjat ägna mig åt djupgående analyser gällande hur kvinnligt jag själv pratar samt även hur manligt många killar i min omgivning gör det. Med ens kan jag inte låta bli att jämföra mig med vissa personer som har läst lite för mycket genusvetenskap och som helt plötsligt får för sig att männens rätta plats är i köket och att alla kvinnor borde ligga på knä ute på gatan och mecka med bilen. Eller kanske ligger man på rygg då. På en skateboard, som i Macken med Roy och Roger och hela galenskaps-gänget. Som ni hör jag aldrig ägnat mig åt sådant – varken bilmeck eller genusvetenskap.

 

Hur som helst så undrar jag om det finns en chans att jag nu blir likadan, fast med språket. Att jag helt enkelt är så påläst om mäns och kvinnors olika sätt att uttrycka sig att jag i ren protest börjar tala enstavigt med färre ord, säga rakt ut exakt vad jag tycker och skicka sms endast innehållande ett kort "ok". Hemska tanke. Speciellt det sista. Det finns inget som är så glädjedödande som bara "ok" i ett sms. Eller vad säger ni?

Någon man som vill försvara sig?

Förmodligen de mest kvinnliga killarna jag känner. Mest han till vänster...


Kommentarer
Postat av: Henrik

Uff fredrica, uff ^^ :P "Mest kvinnlig är han till vänster" ;) hahah. Well, I'm your bög.

2010-12-03 @ 23:46:06
URL: http://www.sydkoreabloggen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Haha jag håller helt och hållet med om "ok".

Man skriver bara inte det !

Om man MÅSTE skriva det så måste man ha en smilis efter. För mig är "ok" = Jag bryr mig verkligen inte om dig / snälla, försvinn ur mitt liv..?



:D

2010-12-04 @ 11:57:54
URL: http://johannaei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0