Så många förspillda idéer

Det är ju ganska individuellt det där med tankeverksamhet. Jag menar, vi alla tänker ju – även om man ibland kan tvivla lite på det i och för sig – men alla tänker, så är det. Dock verkar det skilja sig ganska mycket från person till person i vilket läge man tänker som allra bäst; var, när, hur, med vem, i vilka kläder, i vilket väder, kanske vilken tid på dygnet och så vidare.

 

Jag får mina allra bästa snilleblixtar när jag tränar eller är ute och går. Jag tror det är något med rytmen i gången som gör att hjärnan liksom fungerar extra bra då. Det är så typiskt bara, att just jag skulle vara en gång-tänkare. Jag kan knappt räkna till hur många fantastiska idéer jag har fått under alla min promenader. Kanske skulle det egentligen ha varit jag som uppfann iPhonen och IKEA om jag bara haft lite mer ro att sitta ner och skriva ner alla smarta tankar. För det är så svårt att anteckna samtidigt som man går. Jag har försökt ibland med att skriva små sms på mobilen och spara i utkast men det blir aldrig lika bra och njutningen med vandringen blir heller inte lika stor om man tvingas stanna hela tiden. Men tänk så många affärsidéer, bokidéer, inredningslösningar, relationslösningar, livslösningar, livsmål, framtidsplaner, tentor, outfits, perfekta recept, barnuppfostringsmetoder och ritningar på snygga hus som jag har skapat för mitt inre under alla dessa år. Och vips, när jag äntligen är hemma igen är allt bara borta.

Lite typiskt är det faktiskt.

Välkommen, Alva!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Men prova att spela in en ljudinspelning på mobilen. Du behöver inte stanna, folk tror du pratar i telefon och du uppfattas alltså inte som heltokig ^^*

2010-12-05 @ 22:34:32
URL: http://theparadox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0