(O)lika som bär

Vi är så olika, jag och Hanna. Två starkare motpoler finns nästan inte. Hon är impulsiv, jag är planeringsgalen. Jag har ett stort kontrollbehov och hon inget alls. I hennes rum ligger kläder och saker slängda överallt medan jag har perfekt ordning och städar grundligt en gång i veckan. Hon är högljudd, jag lite mer lågmäld. Jag pluggar gärna, hon slipper om hon kan. Jag äter lax, hon lövbiff och bearnaise. Ibland börjar jag nästan fundera över om vi verkligen är syskon som alla påstår.

 

Men idag när jag vaknade möttes jag av något mycket ovanligt: Hanna satt i soffan och tittade på TV med stort intresse men inte var det TopModel eller Bonde Söker fru som lockade utan inget mindre än självaste TV-shop. Och mitt bland utrop som "ring nu! 2 000 kronor, jättebilligt! Bara idag" blandat med någon klitshig musik hör jag hur min älskade tioåriga syster ropar med sin hesa morgonröst: "mamma, kom och kolla! Det är jättebra det här. En dammsugare som liksom städar med ånga, precis vad vi skulle behöva, inte dyr alls!"

 

Det var nästan att jag fällde en liten tår där mitt upp i allt, och med ens blev jag helt säker på att vi nog ändå är syskon trots allt.

En tjej i min smak!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, TV shop <3 Antar att det var den fantastiska H2O Vac Turbo ?! :D

2010-12-05 @ 12:43:14
URL: http://johannaei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0