Var är hon?

Nu är klockan 17:26 och jag har inte sett röken av en enda liten tärna idag, än mindre lucia. Med lite tur kommer Hanna hem ikväll iklädd full mundering med ljus i håret och bidrar till att viktiga traditioner inte bryts. Jag är inte överdrivet senimental av mig (okej – jo, det är jag nog) men en lucia-mångag utan en enda liten lucia känns faktiskt lite sorgligt.

Under mitt 18-åriga liv har jag faktiskt inte varit lucia en enda gång, trots att jag var jätteblond när jag var liten. Fast den riktiga lucia var visst mörkhårig var det någon som sa sedan, så kanske var det därför jag aldrig blev vald då. Eller så var jag för kort. Det känns i och för sig ganska otänkbart men någon brist måste jag ju helt klart ha haft. Eller några.

God, glad, bra, skön och trevlig lucia på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0