Älskade Saltön

Jag är helt galen i Viveca Lärns böcker om Saltön. Först läste jag alla i pappersform i ett naffs. Därefter laddade jag ner dem på ljudbok och lyssnade igenom allihop igen när jag tränade, pluggade, åkte buss, städade, gick hemma och pysslade – ja, i princip jämnt hade jag Vivecas härliga röst i öronen. Detta var för tre år sedan. Och sedan dess har jag alltid en ljudbok om Saltön på gång. Jag vet inte hur många gånger jag har hört alla nu men ändå är de fortfarande lika bra. Just nu lyssnar jag på Sol och vår för kanske tjugonde gången eller så. Emelie bor ihop med tjocka Christer men är otrogen med den unga brandmannen Odd. McFie och Sara skall flytta till Paris. Lotten har träffat Tommy. Kabben är fri och lycklig och springer inte längre efter småtjejer. Orvar och fått ett hus och Blomgren är står i sin affär hela dagarna, frånskild, ensam och med ett jättestort hus att gå hem till där ingen väntar på honom. Mästerverk!
Saknar mitt egna Saltön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0