Hej hej Monica

Hörde den där gamla låten Hej hej Monica i lördags för första gången på kanske sådär fyra år och nu är jag helt fast. Jag älskar när man får återuppleva gammal dålig musik som egentligen inte är bra men som man ändå gillar. För Hej hej Monica är verkligen dålig, så dåligt att den blir bra. Jag undrar verkligen hur det gick till när Nic eller vad han nu hette skrev sitt lilla mästerverk. Satt han där hemma på kammaren och skrev "Hej hej Moncia" gång efter annan tills hela pappret var fullt? För det är ju i princip den enda textrad som sjungs i hela låten. Kan nästan se det framför mig.

 

Intro: "Hej hej Monica! Hej på dig Monica! Hej Monica! Hej på dig Monica!"
Vers: "Hej hej Monica! Hej på dig Monica! Hej Monica! Hej på dig Monica!"
Bridge: "Hej hej Moncia" Hej på dig Monica! Hej Monica! Hej på dig Monica!"
Refräng: "Hej hej Moncia" Hej på dig Monica! Hej Monica! Hej på dig Monica!"
Och så en liten avslutning: "Hej Moncia! Hej på dig Monica! Hej Monica! Hej på dig Monica!"

 

Och hur skulle det se ut om Hej hej Monica kom med i något allsångshäfte? Det hade varit lite festligt att se gamla pensionärer på Allsång på Skansen ta upp sina läsglasögon och noga läsa rad efter rad som i princip alla bestod av två hälsningsfraser och ett flicknamn. Fast det man kanske undrar mest: vem är egentligen Monica?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha den låten är verkligen skön, för den är så dålig. Dock är deras låt ( av bandet Familjen där Nic sjunger..) "Jag är kärleken riktigt bra ! Och nic är stundtals riktigt snygg.

Men om du tycker hejhej monika är enformig ska du lyssna på deras låt Nick Klick.. här är texten till den :



Hej Det är Nicklick

Hej det är nic klick

x8



"Jag ville bara höra din röst

Jag ville bara sara höra din röst

x2



Hej är det Nic...Klick

x8



"Jag ville bara höra din röst

Jag ville bara sara höra din röst"

x2



Jag ville bara höra din röst

Jag ville bara sara höra din röst

x8



"Jag ville bara höra din röst

Jag ville bara sara höra din röst"

x2



"Jag ville bara höra din röst

Jag ville bara sara höra din röst"

x2



hej det är Nic, hej det är sara jo jag tänkte.... Klick



Vad skulle jag svara?



Hej det är Nic, hej det är Sara, jo jag tänkte höra... Klick



Vad skulle jag svara?



Vi ville bara höra din röst, vi ville bara sara höra din röst*2



Hej det är Nic, HEEEEEJ Det är monica... Klick



Och den går om... 1000 gånger ;)

2010-10-25 @ 23:39:25
URL: http://johannaei.blogg.se/
Postat av: Emma

Är det du som har ritat gubbarna?! sjukt fina i så fall! :O :D

2010-10-26 @ 10:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0