Matte-trött

Nu är jag fullkomligt helt slut i huvudet av all matte. Alla dessa tal... Matte är kul, det är inte det. Jag gillar att räkna och klura och har egentligen alltid gjort. Det är något visst med att komma fram till ett svar som man vet är det enda. Det enda rätta. Det är mäktigt. Men när det blir såhär intensivt måste man få tillåta sig själv att börja leka med tanken om vad som skulle hända om böckerna eventuellt bara av en ren slump råkade hamna i öppna spisen.
Nu skall jag ladda in i det sista med en kopp te och en djupdykning Hannas Se&Hör som hon just kom hem med. Trodde inte 10-åringar var deras målgrupp men jag kan ju ha fel. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0