Hur överlever man?

Sverige är ett jättebra land att leva i – verkligen. Fin natur, fullt med små röda stugor med flaggor som vajar i vinden, hög ekonomisk standard, vi svälter inte, vi krigar inte och vi halshugger inte längre bögar utan låter dem istället gå parad i tanga-stirng mitt i Stockholms innerstad varje sommar och sjunga ut sin kärlek. Inget konstigt alls, Sverige är ett bra land helt enkelt.

 

Men ändå är det något som händer såhär i mitten av oktober som gör att det helt plötsligt inte inte känns sådär lika jätte-toppen som annars. Som när klockan ringer på morgonen och det fortfarande är bäcksvart ute eller när den iskalla vinden blåser så hårt att kylan liksom går rakt igenom en trots att man har en jättedyr jacka från Canada Goose. Då är det helt enkelt inte roligt längre. Fick verkligen känna på den känslan idag när jag gick från skolan i piskande regn och bitande kyla och tänkte "restresa, restresa, restresa" för att helt enkelt inte bara ge upp och gå i ide i något hål i ren protest över att det aldrig verkar bli någon förbannad värme i det här landet. Det kan väl inte vara meningen att man måste bo i Afrika för att överleva vinterhalvåret – eller?

 

Men vad skall man ta sig till egentligen? Ljusterapi? Årskort på Solkällans drop in-solarium? Eller hänga på simhallen varje dag för där har dom faktiskt jättestarka lampor och till och med en palm. Glassa runt i bikini och låtsas att klour-bassängen är Medelhavet och att ångbastun är en tropisk regnskog utan växter – det kanske funkar? Herre gud, jag skulle kunna skiva en roman på det här ämnet. Men frågan kvarstår liksom ändå; hur överlever man?

Grand Canaria vid den här tiden förra året. Kanske den bästa investeringen man kan göra?


Kommentarer
Postat av: Cecilia

hallu! vilken fin blogg du har! Ville bara säga att jag gillar ditt sätt att skriva! Så kul och så rätt på liksom. Jag skrattar alltid högt när jag läser! :D

2010-10-20 @ 21:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0