När att-göra-listorna byter skepnad

Jag satt bredvid en tjej på tåget igår. Jag antar att hon gick på gymnasiet för hon skrev en jättelång att-göra-lista i sitt block. Det var mycket hon skulle göra. Skriva labbrapport. Förbereda muntlig redovisning. Repetera glosor. Öva inför tyskaprov. Klippa sig. Träna. Och allt på en och samma dag. 

Jag hade nästan glömt hur det var. Nu förstår jag inte hur man hann med allt man skulle göra samtidigt som man gick i skolan. Jag som tycker att jag har mycket att göra nu.

Men jag antar väl att man helt enkel anpassar sig efter det tidsutrymmet man har för tillfället. Och även om folks att-göra-listor kan bestå av punkter av helt vitt skilda käraktärer så är de ändå saker som skall hinnas med att bli gjorda. Och det är skönt. För den dagen jag vaknar upp och inte kommer på en enda vettig sak att göra är ingen bra dag. För jag älskar att bocka av. Sätta ett kryss i en tom ruta eller stryka en punkt med en fet tuschpenna. Det är en sådan skön känsla. Alla njuter vi på olika sätt.

Äta god middag med pappa på altanen – check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0