Mina älskade små stjärnor

Stjärnorna på slottet. Ett fantastiskt roligt program som jag har följt i alla år trots att jag inte är 50 plus. Men trots mina 18 år tycker på riktigt att det verkligen är jättespännande att varje lördag få lära känna fem av Svergies mest kända kändisar lite mer på djupet och se när de badar bubbelpool och glider runt i fina kläder i vackra 1700-talssalonger.
Fem kändisar, fem lördagar, ett vackert slott – men på tok för många måltider. Det måste vara något i själva programupplägget som brast lite på den punkten, för hur kommer det sig egentligen att varje gång Britt Ekland eller någon annan spännande person skall berätta om sitt fantastiska liv måste detta ske under städnigt ätande?

Förra lördagen när det var Dan Ekborgs dag höll jag på att nästan stänga av TV:n i ren protest. Först var det frukost och Dan berättade lite om sin karriär. Sedan skulle sällskapet ut på en liten utflykt där de skulle konversera så trevligt på en liten båt samtidigt som de mumsade på några kilo färska räkor. Och på kvällen berättade Dan om sin trassliga barndom och sin långa skådespelarkarriär, allt under intaget av en lyxig slottsmiddag. Så mycket smaskande och mumsande mitt upp i allt Dramaten-snack – det är mer än vad jag klarar av. SVT måste nu välja. Antingen gör de ett program där man får följa fem stjärnor som äter eller så gör de ett program där man får följa fem stjärnor som berättar om sina liv. Det kanske blir ett svårt val, men jag tror att det är nödvändigt. Bara ett litet tips från en mycket trogen tv-tittare.

Kommentarer
Postat av: Chawo

Ohh vad gott det skulle vara med en sånt nu :O

2011-01-05 @ 17:47:01
URL: http://chawo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0