Vad kul!


Varje dag kommer jag på i genomsnitt tio nya saker på som jag vill göra efter studenten. Igår fick jag den här broschyren på posten och min första tanke var förstås: klart att jag skall plugga språk utomlands! Tänk att förbättra min franska till nästintill flytande eller lägga till en skön brittisk accent till skolengelskan.
Vilken möjlighet – vilket äventyr – vilken gåva – vad kul!

Men så slår det mig att det nästan knappt finns tid till allt jag vill göra. Med den här öppna inställningen kommer jag bergis vara 30 innan jag börjar plugga på riktigt och 40 innan jag gjort karriär och skaffat mig ett stadigt jobb. Kanske tidigast vid 45 kommer jag ha tid att stadga mig och bilda familj men då är jag troligvis för gammal för att skffa barn på naturlig väg så blir det väl adoption som gäller. Och sådant brukar ju vara väldigt omständigt och ta jättelång tid så innan jag har fått mitt lilla barn kommer jag väl ha hunnit bli strax över 50. Och då kommer jag att bli en såndär omodern och gammal mamma vars tid likom redan är förbi och sedan kommer jag förmodligen hinna dö lagom tills det är dags för min lilla älskling att ta studenten. Så snälla, skicka inte mer sånhär reklam till mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0