Livet på Eriksberg

Det råder totalt badförbud längs med hela Norra Älvstanden. Först nu förstår jag varför. När jag flyttade in i fredags tänkte jag att jag skulle stunta i det och gå ner och ta mig ett dopp ändå – men jag hann ångra mig. Vattnet var inte blått, inte ens lite.
Det var snarare grått, nästan brunt. Inte ens chans att jag ens doppade stortån där i.

Men vad hade jag egentligen förväntat mig? Frågan är hur stor chans det skulle vara att att vattnet i Göta Älv var gnistrande kristallklart när Stena Line och diverse andra jättestora fartyg passerar där flera gånger om dagen och släpper ut litervis med olja och bensin och annat giftigt. Det är inte mycket som får mig att avstå ett kvällsdopp, men när vattnet ser ut att vara av samma kvalié som det som rinner genom en avloppsbrunn måste till och med jag backa. Så nu är det väl bara att ta till plan B och gå och införskaffa ett årskort på första bästa simhall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0