Kärt barn har många namn

En av mina allra bästa och krulligaste killkomplsar säger alltid prinsessan om sin tjej när han pratar om henne. Då blir jag glad – och lite ledsen. Glad för att de är så söta och har det så bra tillsammans, men ledsen för att inte jag har någon som säger prinsessa om mig. Förutom pappa då, men det gills nog inte riktigt.

Men jag har andra smeknamn som folk kallar mig. Till exempel din jävla dåre, som en arg cyklist skrek åt mig idag när jag råkade gå mitt i cykelbanan. Eller din bajskorv som min lillasyster säger ibland när hon vill retas. Författarinnan finns det också en som kallar mig. Det är förstås väldigt fint, men också väldigt fel eftersom jag inte är författarinna.
Freddie eller Freddan finns det vissa som säger, men så fort folk får höra det frågar de alltid: "vem är han?"

Annars funkar Fredrica också ganska bra. Fast prinsessan smäller ändå lite högre.
Men vem vet vad som händer, jag får väl vänta och se vad framtiden har att komma med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0