Dagen före den stora dagen

Nu är det nära. Sitter här med ett sånt där härligt kittlande födelsedagspirr i magen. Ni vet ett sånt man hade när man var liten och det var dagen innan man skulle fylla år och man hade råkat se att det stod en sprillans ny cykel gömd i tvättstugan och väntade.
Precis så känns det. Fast bättre.

Jag trodde i ärlighets namn aldrig att den här dagen skulle komma. Men nu är det imorgon, bara några timmar kvar. Råkade se att min studentskylt låg i bilen förut, tyvärr med baksidan upp så jag kunde inte se hur den såg ut. Jag kan slå vad om att min mamma har valt något smickrande foto där jag som naken treåring sitter med benen brett isär och bygger sandslott på någon strand, säkert med chokladglass i hela ansiktet dessutom. Man har ju sett ganska många exempel genom åren som tydligt tyder på att studenterna själva inte har fått vara med och välja ut sina bilder...
Men det hör väl till antar jag. Och det bjuder jag så gärna på.


Kommentarer
Postat av: Mormor Miriam

Även vi känner det lite pirrigt. Lycka till!

Mm o Mf

2011-05-31 @ 22:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0