Det går fort

Att fylla 19 är väl knappast lika stort som det var att fylla 18. Då vaknade jag med levande ljus och rosenblad över hela golvet och fick skåla i champagne till frukosten. Sedan åkte jag iväg till skolan lite bubblig och fnittrig och kände mig som en kung hela dagen.

Idag har visserligen mamma och Hanna kommit och sjungit för mig på morgonen, men det fanns inte ett rosenblad så långt ögat nådde och jag fick nöja mig med grönt te till frukostmackan. Men det gick ganska bra det med.

Tiden går fort, kan man konstatera. Rätt som det är har man blivit 30 och sitter i sin villa med katt, hund, barn, man och pensionsförsäkring. Men inte mig emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0