Det är kul att lära

Det har börjat rycka och dra lite i min pluggnerv den senaste tiden. Jag känner mig ganska rejält understimulerad nu när jag inte längre  får ta tag i några tentor om kroppens organsystem eller grotta ner mig i Freuds alla utveckligsfaser. Det kanske svider lite i ögonen på dom som verkligen måste ägna varenda kväll åt att plugga inför diverse prov medan jag sitter här med alldeles för mycket fritid och längtar, men det är väl så det är antar jag. Man uppskattar inte saker och ting på riktigt förrän det har tagis ifrån en. Förmodligen dagens mest präktiga visdomstord men tyvärr är det nog ganska sant.

Så jag gick till biblioteket idag och tvångs-lånade en jättetjock bok om alternativ barnuppfostran samt en lite mindre tjockare bok om Anna Lindh och det nya Europa. Så nu klarar jag mig nog ett tag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0