De bästa böckerna

Var på biblioteket idag och lånade massor av söta barnböcker som inspiration till det lilla barnboks-projektet som jag håller på och pillar med. Så många fina böcker det finns för barn. Spöket laban. Max potta. Tummen. Gittan och vargarna. Och Bajsboken.

När jag läser för alla små barn som jag passar ibland är det ofta jag som är mer road av sagorna än vad de små är. I fredags när jag läste Tummens mamma slutar röka för lilla Harry, snart 2 år, tröttnade han redan efter halva boken och började leta efter fjärrkontollen till TV:n istället. Men jag ju var tvungen att läsa klart och se hur det gick för tummens lilla mamma. Och hon lyckades sluta röka tillslut – såklart.
Och så levde dom lyckliga i alla sina dagar.

Jag älskar barnböcker!



Kommentarer
Postat av: sara

Hej! jag råkade klicka bort din förfrågan på fb, och nu hittar jag dig inte igen. du får gärna lägga till mig igen om du vill. kram

2011-11-01 @ 07:25:00
URL: http://misssteinholtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0