Ledig och pyssel

Ledig – och all tid i världen att kurera mig, promenera, njuta och pyssla. Precis sånt som jag gillar.

Det finns en kvinna som heter Marie Eklund och som driver den lilla inredningsbutiken Inspirera i Särö. Där sitter hon hela dagarna och drejar krukor och glaserar små lerhjärtan och lyssnar på radio och dricker kaffe och bara njuter av att göra precis det som hon brinner för.

Och hela Särö koper hennes hantverk. Det finns nästan inte en familj som inte har ett litet hjärta som hon har gjort liggandes hemma någonstans. Jag skrev ett reportage om henne en gång i tvåan och då sa hon att hon inte tjänade några större summor på sin verksatmhet, och det är nog sant. En hantverksbutik i Särö räcker nog inte för att bli som Ingvar Kamprad. Men det är hennes grej och hon sitter där hon sitter för att hon vill och vet att hon mår bra av det. Sånt gillar jag!

Morfar fyllde 74 år igår! Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0