På sjukhuset får man höra sanningen


Äldre människor är ett viktigt folk.
De har levt ett långt liv och sitter
inne med massor av visdom, klokhet
och goda råd. Värna om dina äldre.


Så stod det på ett väggbonad som hängde på väggen hos läkaren jag var hos i veckan. Det var så gulligt på något vis. Dels själva texten, men också att någon hade gjort sig mödan att hänga upp en liten korsstygnsbroderad bonad mitt bland alla britsar och läskiga spruktor. Och då kom jag att tänka på min kloka mormor som både tillhör gruppen "äldre människor" och som även hon sitter inne på obegränsat med visdom och goda råd. Jag litar alltid på det mormor säger. Det som kommer ur hennes mun är så präglat av kärlek, omtanke och livslång erfarenhet. Det hon säger kan aldrig vara fel.

Så om ni vill veta hur börsen kommer att utveckla sig eller hur vädret kommer blir nästa midsommar
– fråga mormor. Min mormor. Jag delar med mig av henne för jag vet att det finns många som inte är lika lyckligt lottade och har ett eget exemplar av Mormor 2.0. För en mormor som min är ingen självklarhet och därför vill jag att hon och alla andra skall förstå hur tacksam jag är över att jag har henne.

Min fina mormor. När jag letar efter svar behöver jag bara dig. Du är bättre än både Google och Wikipedia och dina källor är alltid verifierade.

Älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0