Kvällsdopp

Var nere och tog ett kvällsdopp i Sandö igår efter jobbet. Jag kände att jag var värd det efter en hel dags servande av kunder bakom disken på Linneas. Och jag vet inte vad som händer med växthuseffekten och allt det där, men det var faktiskt hela 17 grader i vattnet trots att det hade hunnit bli september och vinden var alldels ljummen och varm och det kändes faktiskt som vilken härlig sommarkväll som helst.

När hösten börjar komma försöker jag alltid intala mig själv att det visst är jättehärligt med mörker och kyla. Och att den fina brännan man jobbat på under sommaren helt försvinner och allt solen knappt hinner gå upp på dagarna innan den skall ner igen. Men det funkar aldrig riktigt. För i slutändan är det ändå alltid sommaren som vinner med sina ljusa kvällar och ljumma vindar. Då får man spara på de där små guldstunderna. Som doppet igår. Det stoppar jag längst in i hjärtat bland alla gamla kärlekar och barndomsminnen och så får det ligga där och sprida lite ljus och värme när snön yr som värst ute.
Och det brukar faktiskt funka ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0