Vilar upp mig med en flytt

Min lediga helg blev inte så ledig som jag hade tänkt mig. Egentligen borde jag kanske ha åkt på en spaweekend och legat i en bubbelpool med en stel antikstmask eller något annat avkopplande, men istället har jag:

– flyttpackat
– flyttstädat
– flytthandlat på IKEA
– flyttburit
– flyttat ut
– flyttat in

Och det hat tagit tid. Massor med tid. För det tar tid att flytta och tyvärr lyckas jag alltid glömma bort exakt hur mycket tid det faktiskt tar. Egentligen hade jag planerat att vara utflyttad ur pappas lilla gäststuga redan igår men eftersom jag (precis som pappa faktiskt) är lite av en tidsoptemist blev det inte riktigt så. Så sista flyttlasset gick idag istället, och eftersom jag inte hade någon bil idag fick jag ta de sista grejerna på bussen. "Skall du flytta?" frågade busschauffören lite skämtsamt när jag klev på med mitt jättelass.
"Ja, faktiskt", svarade jag.

Men nu är jag här. I Kungsbacka. I en lägenhet med mamma och Hanna. Och eftersom det egentligen är just mamma och Hannas lägnhet och eftersom jag inte planerar att bo här särskilt länge så har jag blivit tilldelad det minsta rummet som likagärna hade kunnat vara en mindre garderob. Utan kläder då, för det får inte plats.

Men nu har jag fixat och borrat och spikat och målat (fast det var det förresten mamma som gjorde) och kånkat och burit och svurit så nu det har faktiskt blivit riktigt mysigt här tillslut. Jag stormtrivs redan och då har jag ändå bara bott här sedan klockan 12 idag. Man kanske inte behöver större än såhär ändå.





Kommentarer
Postat av: Mormor Miriam

Oj, kunde det bli så fint. Duktiga dig. Kram Mm

2011-09-12 @ 21:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0